Trenowanie boksu a depresja

Trenowanie boksu a depresja

Depresja jest najczęściej diagnozowaną chorobą psychiczną. W zachodnich krajach uprzemysłowionych co najmniej co dziesiąta osoba cierpi na depresję raz w ciągu swojego życia. 

Depresja wpływa bardziej na zdrowie fizyczne niż cukrzyca czy zapalenie stawów. Leczenie depresji tradycyjnie odbywa się za pomocą leków (antydepresantów) i psychoterapii. Ale jak wykazała publikacja z udziałem Uniwersytetu w Bernie, sport i aktywność fizyczna częściowo napotykają te same zmiany neurofizjologiczne, co leki przeciwdepresyjne. Dlatego duża liczba metaanaliz wykazała pozytywny wpływ sportu i aktywności fizycznej na depresję.

Zdjęcie wykonane podczas pracy na workach
www.warszawskiboks.pl

Adaptacje neurobiologiczne poprzez sport i aktywność fizyczną

Sport i aktywność fizyczna powodują różne zmiany w mózgu, które w innym przypadku są osiągane tylko za pomocą narkotyków. 

Podobnie jak sport i aktywność fizyczna, leki stosowane w leczeniu depresji działają na zdolność mózgu do wchłaniania serotoniny. Wzmacniają aktywność adrenaliny i zapewniają uwalnianie różnych czynników wzrostu nerwów. 

Czynniki te promują wzrost komórek w mózgu i zapobiegają śmierci komórek w hipokampie, która w innym przypadku jest spowodowana depresją. Wraz z tymi zmianami sport i aktywność fizyczna prowadzą również do zmniejszenia aktywności hormonu stresu kortyzolu, a zatem mają działanie podobne do leków psychotropowych.

„Niestety metaanalizy nie pozwalają na wyciągnięcie wniosków co do tego, jak często i jak długo tygodniowo należy uprawiać sport”, mówi Mirko Wegner. „Ale widać, że sport i aktywność fizyczna łagodzą depresję. Na przykład udało nam się również ustalić, że skuteczność sportu jest większa w przypadku zaburzeń depresyjnych niż w stanach lękowych”.

źródło :
University of Bern

W skrócie o boksie
Im więcej stresu, tym większe ryzyko konsumpcji niezdrowego jedzenia, i wydawanie pieniędzy na niepotrzebne rzeczy.
Po treningu jesteśmy zrelaksowani, a mniej zestresowane osoby, dysponują lepszą samokontrolą niż ludzie zestresowani.

Wystarczy systematyczny trening a szybko dostrzeżemy poprawę siły mięśni brzucha, pośladków, nóg, ramion.
Wysportowana sylwetka to nie jedyny efekt treningów. Boks poprawia nasza koncentrację, czy kondycję psychiczną dzięki wytwarzanym hormonom szczęścia po ukończonym treningu.

Pamiętajmy , że każda osoba kiedyś zaczynała swoją przygodę z boksem od zera 🙂 

Boks dla posiadaczy
– Multisport
– Fit profit
– Ok system
– Fit sport
– Sodexo

Administrator Bokser



Close
Join me: