Najczęściej zadawane pytania

Najczęściej zadawane pytania

Cześć jestem sportowym Januszem, a za mój sportowy sukces można uznać fakt, że pomimo 3 promili we krwi opuściłem samodzielnie imprezę i trafiłem cały do domu. Czy osoba jak ja może podjąć trening?

Oczywiście, że tak pod warunkiem pojawienia się na treningu trzeźwym, wówczas poziom trudności treningu zostanie dostosowany do Twoich aktualnych możliwości fizycznych i psychicznych.

No ok. Ale nie mam zbyt dużo siły np. ostatnio jak pokłóciłem się ze szwagrem podczas imienin organizowanych na działce, doszło do konfrontacji fizycznej, po 5 metrach ucieczki skapitulowałem z braku jakichkolwiek sił. Nie rozpocznę treningu nawet od zera… jest znacznie gorzej…

Wystarczy przyjść z entuzjazmem, resztę wykona trener Michał. Przygotuje odpowiedni plan treningowy, który pozwoli na stopniowe zwiększanie reżimu treningowego, aby w przyszłości konfrontacja ze szwagrem nie była jakimkolwiek wyzwaniem 😉

Dzień dobry, jestem modelką zależy mi na aktywności fizycznej aby utrzymać swoje boskie wymiary. Związku z tym że, zarabiam wyglądem nie mogę sobie pozwolić na siniaki na twarzy ani na innych częściach ciała. Czy mogę podjąć trening mimo dużych ograniczeń?

Na treningi przychodzą różni ludzi z różnymi oczekiwaniami i potrzebami. Jedni po to, aby wyłącznie zredukować tkankę tłuszczową. Inni – aby się zrelaksować i poczuć adrenalinę jak podczas solówki po matematyce za czasów szkoły. Ktoś inny – aby nauczyć się boksować i wystartować na prestiżowych zawodach. Jeśli Ty nie chcesz mieć żadnych siniaków możesz trenować bezkontaktowo 🙂 Trening bokserski nie składa się tylko ze sparingów. Możesz skakać na skakance, poprawiać technikę, obijać worek i brać udział w treningu obwodowym bez narażania na siniaki 🙂

Na pewno pozytywne nastawienie 🙂 wygodny strój sportowy, obuwie na zmianę i wodę. Na początku starczy, ale jeśli wiążesz przyszłość z treningami warunkiem koniecznym będzie posiadanie własnego sprzętu takiego jak: rękawice bokserskie, bandaże bokserskie i ochraniacz na zęby.

Przedstawiane liczby w rękawicach nie są rozmiarami a dotyczą wagi rękawic podaną w OZ (uncjach). Dla mężczyzn odpowiednią wagą rękawic będzie 12oz, waga takich rękawic gwarantuje pewien poziom bezpieczeństwa dla sparingpartnera.

Dla kobiet będzie to 10oz lub 8oz.

Podczas treningu na worku najlepiej używać specjalnych rękawic przyrządowych, które zostały zaprojektowane do tego typu treningu. Inne rękawice szybciej ulegają eksploatacji.

Korzyści wynikające z trenowania boksu

  • obniżasz cholesterol, zmniejszasz prawdopodobieństwo wystąpienia cukrzycy, chorób serca. Zyskujesz dłuższe i lepszej jakości życie, być może przeżyjesz coś lepszego niż wygrana na loterii 😉
  • rozbudowujesz sieć kontaktów, poznając nowych ciekawych ludzi.
  • używasz treningu jako zamiennika do spożywania alkoholu i palenia fajków. Nowym wyzwaniem staje się boks, chcesz być lepszy od siebie samego z ostatniego treningu.
  • dzięki aktywności fizycznej wykonywanej podczas treningu bokserskiego zwiększasz potencje seksualną. Zwiększona potencja gwarantuje lepsze relację z mężem/żoną, partnerem/partnerką, stajesz się szczęśliwszy/a.
  • i wiele innych! Przyjdź i przekonaj się na własnej skórze! 🙂

Dla nieco młodszych adeptów 🙂

  • posyłając swoją pociechę na boks uczysz, że bez pracy nie ma kołaczy, choćbyś był/była najzdolniejsza/szy bez sumienności popartej na treningach nie osiągniesz nic wielkiego. Czy to w boksie czy życiu.
  • dyscypliny i szacunku do innych
  • trenując boks zmniejszamy szanse na głupie pomysły, które mogą niekorzystnie wpłynąć na przyszłość dziecka.

Przykładowy trening składa się z:

  • Rozgrzewki – 15-30 minut, wysiłek, który wykonujemy ma przygotować nasze ciało do zwiększonej aktywności fizycznej w późniejszej fazie treningu. Odpowiednia rozgrzewka zapobiega kontuzjom i zwiększa możliwości fizyczne.
  • Technika bokserska – czyli rozwijanie umiejętności poruszania się w pozycji bokserskiej, wyprowadzanie ciosów prostych, sierpowych itp. Praca może być wykonywana w parach.
  • Trening obwodowy znany w sportach walki od zarania dziejów a la crossfit, jednak tutaj rozwijamy nie tylko siłę i wytrzymałość ale też zakres ruchów potrzebnych w boksie.
  • Rozciąganie mięśni.

Masz inne pytania?

W razie jakichkolwiek wątpliwości lub pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji!
Zapraszamy do kontaktu 🙂

KONTAKT

Świat nie wierzył łzom, szkoda naszych łez.

Janusz Laskowski